حریق در ساختمان اداری – تجاری در خیابان بهار/ یکی از ماموران آتش نشانی به شهادت رسید/ عملیات اطفای حریق پس از ۱۳ ساعت پایان یافت

22:31 - 06 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۰۵۶۵
حریق در ساختمان اداری – تجاری در خیابان بهار/ یکی از ماموران آتش نشانی به شهادت رسید/ عملیات اطفای حریق پس از ۱۳ ساعت پایان یافت
سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت: ساعت 10:22 امروز، یک مورد آتش سوزی در ساختمان اداری - تجاری در خیابان بهار نرسیده به خیابان طالقانی به سازمان آتش نشانی تهران اعلام می‌شود.

خبرگزاری میزان – جلال ملکی اظهار کرد: ساعت 10:22 امروز، یک مورد آتش سوزی در ساختمان اداری - تجاری در خیابان بهار نرسیده به خیابان طالقانی به سازمان آتش نشانی تهران اعلام می‌شود.

 

وی افزود: آتش نشانان در مدت زمان 4 دقیقه به محل حادثه رسیدند و مشاهده کردند که در یک ساختمان 7 طبقه که 3 طبقه منفی نیز داشته است، در طبقات منفی پر از دود حرارت بود.

 

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران، اظهار کرد: حدود 10 نفر از افراد حاضر در طبقات بالایی ساختمان با سلامت کامل از مکان مورد نظر خارج شدند.

 

وی افزود: با انجام اقدامات لازم اطفای حریق در حال انجام است و تا به این لحظه هیچ مصدوم و یا فوتی در این حادثه اتفاق نیفتاده است.

 

ملکی گفت: پس از اتمام عملیات اطفای حریق، توضیحات تکمیلی به اطلاع عموم شهروندان خواهد رسید.

آخرین تصاویر از شهید دارابی در عملیات اطفای حریق ساختمان ۱۵۳
۱۴۰۱/۱۲/۰۷ - ۰۰:۱۶

حریق در ساختمان اداری – تجاری در خیابان بهار/ یکی از ماموران آتش نشانی به شهادت رسید/ عملیات اطفای حریق پس از ۱۳ ساعت پایان یافت

عملیات اطفای حریق ساختمان ۱۵۳ خیابان بهار پس از ۱۳ ساعت پایان یافت
۱۴۰۱/۱۲/۰۶ - ۲۳:۲۵

جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش نشانی درباره تداوم عملیات اطفای حریق ساختمان ۱۵۳ خیابان بهار گفت: عملیات اطفای حریق ساختمان ۱۵۳ خیابان بهار از صبح تا کنون ادامه داشت. از همان ابتدای حضور ایستگاه‌های آتش نشانی و بررسی ساختمان این حدس زده شد که عملیات اطفای حریق این ساختمان با توجه به وضعیت ناایمنی که دارد، سخت و طولانی خواهد بود.

وی افزود: از همان ساعات اولیه اطفای حریق اولین اقدامی که انجام شد تخلیه ساختمان‌های اطراف و منازل مسکونی ضلع شرقی بود.

سخنگوی سازمان آتش نشانی با بیان اینکه از بین شهروندان و کسبه خوشبختانه مصدومیتی وجود نداشت، ادامه داد: اینقدر در طبقات منفی این ساختمان شدت دود و حرارت زیاد بود که حتی با تجهیزات کامل نیز نمی‌شد به طبقات منفی نفوذ کرد. به همین دلیل آتش نشانان در گروه‌های چند نفره به داخل ساختمان نفوذ و عملیات اطفای حریق را انجام می‌دادند.

وی بیان کرد: دقایقی پیش عملیات اطفای حریق پایان یافت.

ملکی یادآور شد: گروه عملیات با احتیاط کامل به داخل طبقه ۳ نفوذ کردند و موفق شدند بالاخره حریق را مهار کنند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی : عملیات اطفای حریق در طبقه منفی سه ساختمان اداری - تجاری در خیابان بهار تهران ادامه دارد    
۱۴۰۱/۱۲/۰۶ - ۲۲:۳۵

 

خبرگزاری میزان - پیکر آتش‌نشانی که از ساعاتی قبل خبر‌هایی مبنی بر مفقود شدن وی در عملیات اطفای حریق ساختمان اداری - تجاری در خیابان بهار تهران اعلام شده بود، از داخل ساختمان خارج شد.

سید جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران درباره جزئیات این حادثه گفت: ساعاتی قبل اعلام شد که یکی از آتش‌نشانان حاضر در ماموریت اطفای حریق ساختمان اداری - تجاری در خیابان بهار مفقود شده که جستجو‌ها برای یافتن وی آغاز شد و دقایقی پیش این فرد که در تاریکی محل به چاهک آسانسور سقوط کرده بود، پیدا شد.  

طبق گزارش‌های منتشر شده، شهادت این آتش‌نشان به تایید رسیده و عملیات اطفای حریق در این طبقه منفی سه این ساختمان همچنان ادامه دارد.

گفتنی است، رضا دارابی، آتش نشان شهید در این حادثه، فرمانده ایستگاه ۱۲۰ آتش‌نشانی تهران بود که در حین عملیات اطفای حریق ساختمان ۱۵۳ خیابان بهار به شهادت رسید.

پیش از این نیز سید جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران که در محل این حریق حضور داشت، درباره جزئیات این حادثه گفته بود که در ساعت ۱۰:۲۹ صبح امروز یک مورد حادثه آتش‌سوزی در یک ساختمان ۱۰ طبقه تجاری - اداری به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد که درپی آن ستاد فرماندهی آتش‌نشانان سه ایستگاه را به همراه نردبام، خودروی حامل تجهیزات تنفسی و تانکر آب به محل حادثه واقع در خیابان بهار نرسیده به خیابان طالقانی اعزام کرد.

ماموریت آتش‌نشانان در این حادثه همچنان ادامه دارد و علی رغم دمای بالا و دود زیاد در طبقه منفی سه عوامل آتش‌نشانی در حال اطفای حریق در این محل هستند.  

سیدجلال ملکی درباره اینکه آِیا احتمال ریزش این ساختمان وجود دارد یا خیر نیز گفت: احتمال هرحادثه‌ای وجود دارد، اما تمام تلاش‌ها برای جلوگیری از ریزش این ساختمان و اطفای کامل حریق است. دما در طبقه منفی سه بسیار بالاست و همین موضوع عملیات را با دشواری روبه رو کرده است.  

شناسایی آتش نشان مفقود شده در ساختمان ۱۵۳ خیابان بهار
۱۴۰۱/۱۲/۰۶ - ۲۲:۳۴

جلال ملکی در گفتگو با میزان بیان کرد: در پی مفقود شدن یکی از ماموران آتش نشان در خلال اطفای حریق ساختمان ۱۵۳ خیابان بهار، با تلاش سایر همکارانم این همکارمان شناسایی و از ساختمان دچار حریق خارج شد.

وی با بیان تحویل آتش نشان مصدوم به عوامل اورژانس، گفت: وضعیت جسمانی و هوشیاری همکار تفحص شده در شرایط بسیار نامطلوبی قرار دارد.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران تصریح کرد: عملیات اطفای حریق توسط همکارانم همچنان در حال انجام است.

گفتنی است که تلاش‌ها برای احیای آتش‌نشان فداکار نتیجه‌بخش نبود و رضا دارابی به شهادت رسید.

دادستان تهران در محل آتش سوزی خیابان طالقانی حاضر شد/ صالحی: در صورت اثبات تخلف در رفع نواقص و فک پلمب ساختمان مقصران تحت پیگرد قضایی قرار می‌گیرند   
۱۴۰۱/۱۲/۰۶ - ۲۲:۳۲

 
ساعتی پیش صالحی دادستان تهران با حضور در محل آتش سوزی خیابان طالقانی تهران دستورات قضایی لازم برای سهولت کار نیرو‌های امدادی از جمله تخلیه ساختمان‌های مجاور محل آتش سوزی ساختمان طالقانی که برای ساکنان آن ایجاد خطر می‌کرد را صادر کرد.
علی صالحی در این بازدید که مسئولان اتش نشانی، مدیریت بحران، ضابطین، مسئولین شهرداری تهران حضور داشتند، گزارشی از آخرین وضعیت اطفای حریق ساختمان مورد اشاره را دریافت کرد.
صالحی گفت: در رابطه با این آتش سوزی پرونده قضایی تشکیل شده است و گزارش نهایی حادثه به اطلاع افکار عمومی خواهد رسید.
صالحی در مورد گزارش‌هایی که پیش‌تر در رابطه با این ساختمان مطرح شده بود از مقامات مسئول شهرداری سوال کرد که عنوان شد این ساختمان یک مرتبه پلمب شده بوده است.

دادستان تهران بیان کرد: مالک ساختمان از پارکینگ به عنوان انباری استفاده می‌کرده که امروز به دلیل نامعلومی دچار حریق شده است. این بخش ساختمان به علت تغییر کاربردی پلمب شده بود که بعد از مدتی فک پلمب شده است که باید بررسی شود علت فک پلمب چه بوده است. در صورت اثبات تخلف در رفع نواقص و فک پلمب ساختمان مقصران تحت پیگرد قضایی قرار می‌گیرند.
دادستان تهران در رابطه با علت وقوع حادثه اعلام کرد: مطابق اعلام کارشناسان به دلیل دمای بالای آتش در محل آتش سوزی فعلا امکان اعلام دقیق علت آتش سوزی وجود ندارد.
دادستان تهران گفت:در جلسه مدیریت بحران که محل حادثه تشکیل شد، حضور پیدا کرده و دستورات قضایی لازم به رئیس کلانتری محل، آتش نشانی و شهرداری داده شده و پرونده قضایی در مورد این حادثه در دادستانی تهران نیز تشکیل شده است و موضوع در حال بررسی است.

 

تداوم عملیات اطفای حریق در ساختمان ۱۵۳ خیابان بهار  
۱۴۰۱/۱۲/۰۶ - ۲۲:۲۹

 نظری، معاون خدمات شهری شهرداری تهران درخصوص آتش سوزی در ساختمان اداری - تجاری در خیابان بهار گفت: عملیات اطفای حریق در طبقه منفی ۳ ساختمان ۱۵۳ خیابان بهار ادامه دارد.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران همچنین در ادامه اضافه کرد: بعلت شدت آتش، ناگزیر از حفر تونل از طبقه منفی ۲ برای خاموش کردن حریق شدیم.

وی افزود: ساختمان، انبار باتری‌های لیتیومی و صندلی‌های ماساژور بوده است. امیدواریم باتلاش همکاران آتش‌نشان از ریزش ساختمان جلوگیری کنیم.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *